lördag 5 oktober 2013

Domen

Blev som jag trodde. Precis som nu, varannan fredag till måndag. Jag lämnar på förskolan. Han måste betala reseersättning dock. 
Delad sommar, jul, nyår, påsk och alla lov. 
Så klart att dom inte flyttar henne till mig. Det är sällan dom flyttar barn från den förskola dom går i. Det heter att "barnet är trygg på förskolan" mm. Helt J-a sjukt. Om den ena föräldern håller barnet borta från den andra föräldern och det inte finns oro på ena förälderns föräldraskap hur i helvete kan dom enbart gå på det. 
Dom är så rädda för att förändra. Sen så i rätten får man inte tala om hur allt har varit för då kan man inte samarbeta och man är ute för att smutskasta den andra. Men om sanningen är så, att den ena har förhindrat och ljugit mm så får man inte säga eller ifrågasätta. Hur ska då sanningen komma fram???
Mitt barn har separations ångest nu. Hon blir osäker på saker eftersom mitt ex fru säger saker som inte är sanna till mitt barn. Det är alltid "hon" som säger saker. 
Hur ska jag kunna samarbeta med några som inte vill. Eller hur ska jag kunna samarbeta med någon dom inte kan ta ett beslut utan att fråga sin fru. 
Han kan inte boka in ett möte med BUP själv. Han måste messa "henne" och kolla. Jävla idiot!!! 

Jag vet dock att det kommer en dag då mitt barn vill komma till mig. 
Vet ni, jag får inte ens tvätta dottern kläder tills hon ska hem, jag får inte köpa hårsnoddar till henne att ha i ryggsäcken. Allt handlar om makt. Jag skriver ner allt, allt som mitt barn säger ang vad "dom" säger. 
Det sorgliga är att dom förstör mitt barn. 
Förskolan har frågar mig om "han" inte kan ta egna beslut jag sa som det var. 

Mitt barn älskar mig och det ser jag. Vi har så underbart när vi är tillsammans. 
Jag är tacksam för alla mina barn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar