torsdag 14 mars 2013

Bakgrund

Tiden innan jag träffade "han" var jag en social och glad tjej. Lite konflikt rädd var jag nog men jag litade på människor och trodde inte eller rättare sagt så hade jag ingen erfarenhet av att människor kunde vara som "han".
Vi träffades för första gången i Uppsala. "Han" är trevlig, känns som en lugn kille." Han" bor och jobbar i en annan stad och har sitt barn (då 2år) varannan vecka.
Det var inte så långt in i förhållandet som det kom upp saker som fick mig att undra, men jag frågade aldrig om händelserna. Jag tänkte att jag inte kunde lägga mig i hur "han" uppfostrade sitt barn. Ännu lite längre in i förhållandet märkte jag hur lite tid och engagemang "han" hade för sin dotter. Hon åt endast sötsaker som kex. Jag försökte vara så smidig jag kunde och frågade varför hon inte äter mat. Svaret jag fick var "hon vill inte äta mat". Jag kände att jag måste få honom att se att hon visst vill ha mat och började laga mat när jag var där. Klart att dottern ville äta, hon älskade mat.
"Han" flyttade hem till mig så småningom. "Han" nöjde sig med att ha dottern varannan helg. Efter 2år blev vi gravida och vår dotter föddes 08.
"Han" sportade och var domare och började att ta åt sig fler matcher utan att kolla med mig. Jag var hemma med barnen inklusive "hans" dotter och när jag frågade honom om det fick jag inget svar. Alltid undvek han mina frågor.
Någonstans i mig kände jag att det var något som var fel men jag sköt undan den känslan hela tiden. Jobb som han slutade på helt plötsligt, klienter som bodde hos oss utan att papper skrevs på.
I över 1 år försökte jag prata med honom om hur jag kände i vårt förhållande och varje gång sa han att han skulle tänka på det och ändrade sig i 2 veckor, sen var beteendet tillbaka. Den dagen jag berättade att jag ville separera ändrade han beteende och blev besatt. Han sökte upp mig på jobbet, åkte runt i den staden och letade efter mig. Sa att vi måste berätta allt för varandra och vara öppna och ärliga.
Jag tyckte hans beteende var lite läskigt men trodde på det han sa och trodde att det skulle funka åt båda hållen.
Jag skulle ha lyssnat på min magkänsla....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar