onsdag 13 mars 2013

Ett första inlägg

Hej, ja mitt första inlägg....skrämmande att jag ska "lägga ut" mitt liv som det ser ut nu här för alla att läsa. Så varför gör jag det då? Varför vill jag att alla ska kunna läsa om mitt liv.
Många människor, både män och kvinnor är i min situation eller har varit. Så få vet om att detta händer. Så få vet om hur socialen arbetar och hur dom bemöter oss, som kämpar och ifrågasätter. Ofta om man har hört eller sett något om familjer eller om socialen handlar det om någon som man inte känner så väl, någon på håll, som tex på tv. Men jag skulle vilja ta det en liten bit närmare. Jag vill att människor ska få upp ögonen för att detta som händer oss är verklighet och att barn blir satta i mitten av vuxna som bråkar. Jag vill inte att människor ska vara rädda för att fråga saker om sånna här situationer. Jag vill att människor visar medmänsklighet och stöttar varandra. Var inte rädd för att bry dig!

Jag vill också få upp ögonen på hur myndigheter arbetar, hur jag har blivit behandlad. Jag är medveten om att alla inte blivit lika behandlad som jag och inte tycker som jag men då vill jag påminna att många har blivit fruktansvärt illa bemötta och behandlade hos myndigheter. DET vill jag ska komma fram.

Jag kommer att skriva om känslor, funderingar och frustration mm. Jag kommer att berätta om hur det påverkar mig i mitt liv, min vardag.

Jag hoppas att du vill följa mig och om du undrar något så fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar